Wieloziarnisty razowy chleb na zakwasie

bochenek-chleba-z-ziarnami

Uwielbiam ciężkie razowe chleby z ogromną ilością ziaren. Ten chleb próbowałam u koleżanki. Bardzo mi posmakował, dostałam przepis i postanowiłam go upiec u siebie w domu. Jest rewelacyjny !  Ja upiekłam go z mąką gryczana, ale możecie też użyć mąki pszennej lub żytniej chlebowej.
Pamiętajcie też, aby odłożyć trochę zakwasu na kolejny chleb.

Na blogu znajdziecie też inne przepisy na chleb na zakwasie:

 

Wieloziarnisty razowy chleb na zakwasie

Składniki:
  • 1/2 szklanki słonecznika
  • 1/2 szklanki dyni
  • 1/2 szklanki płatków owsianych (NIE błyskawicznych)
  • 1/2 szklanki siemienia lnianego
  • 1/2 szklanki sezamu
  • 1/2 szklanki otrębów żytnich lub pszennych
  • 1 łyżka soli
  • 1 łyżka miodu rozpuszczona w odrobinie wody
  • 250 g mąki żytniej razowej
  • 250 g mąki gryczanej
  • 330 ml aktywnego zakwasu
  • 3- 3,5 szklanki letniej wody


Wykonanie:
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą dokładnie. Ciasto nie może być twarde, powinno być lekko lejące. Jeśli ilość wody podana w przepisie nie jest wystarczająca dajemy jej trochę więcej.
Ciasto przekładamy dużej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i odstawiamy na 10-12 godzin.
Wstawiamy do zimnego piekarnika, pieczemy w temperaturze 170 stopni około godzinę od nagrzania się piekarnika.
Pamiętajmy, że każdy piekarnik jest inny i w związku z tym czas pieczenia może się różnić od podanego przeze mnie.



Komentarze

  1. Uwielbiam takie chlebki, ale samej jakoś ciężko się do nich zabrać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie taki diabeł straszny, jak go malują :-) Zachęcam Cię, efekt bezcenny !

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, jak pysznie wyglada! Na pewno byl obledny w smaku!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja go upiekę, bo bardzo spodobał mi się jego skład i wygląd. Może nawet juz jutro. Niech sie przepis niesie między ludzi :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz