Mus rabarbarowy


Została mi nadwyżka rabarbaru po upieczeniu ciasta i zastanawiałam się co z nim zrobić... ? Dżem z samego rabarbaru, nie bardzo... Postanowiłam więc go udusić z niewielką ilością cukru. Jestem zadowolona z efektu końcowego. Dodałam go np. do koktajlu truskawkowego, mąż smarował nim ciasto z truskawkami... Już kupiłam kolejne 2 kilogramy rabarbaru :-)))


Mus rabarbarowy

Składniki:
1 kg rabarbaru
5 łyżek cukru

Wykonanie:
Rabarbar kroimy w plasterki, przekładamy do płaskiego garnka z grubym dnem i zasypujemy cukrem. Odstawiamy na 2-3 godziny, żeby rabarbar puścił trochę soku.
Następnie powoli doprowadzamy go do wrzenia (jeśli jest taka potrzeba podlewamy go niewielką ilością wody) i dusimy na małym ogniu pod przykryciem do miękkości. U mnie trwało to około godziny.
Rabarbar przecieramy lub blendujemy i nasz mus jest już gotowy
Mus możemy zamknąć w słoikach lub jeść go na bieżąco, przechowując w lodówce.
Z podanej ilości wyszły mi 3 małe słoiczki.



Akcja rabarbar - IV edycja

Komentarze

  1. Agata czy Ty z kuchni wogóle wychodzisz?
    takie cuda ...mniam palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami wychodzę ;-)
    A na marginesie, cudny aniołek !

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam, chodzi za mną!:)
    dziękuję za udział w akcji rabarbarowej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. 1 kg rabarbaru i tylko 5 łyżek cukru... ja najprawdopodobniej musiałabym odwrócić proporceje. Słodziara jestem ;)

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz