Tabbouleh, letnia sałatka

Zainspirowana przepisem Marty Gessler postanowiłam popełnić tę sałatkę. Jest idelana na wieczorną letnią przekąskę. Nie trzymałam się dokładnie przepisu, bo nie miałam wszystkich składników, ale myślę, że takie odstępstwa można przeżyć ;-).

Tabbouleh, letnia sałatka

Składniki:
  • 1/2 szklanki suchego kuskus
  • 1 spory ogórek gruntowy
  • 2 pomidory
  • 1/2 małej cebuli
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki posiekanej mięty marokańskiej
  • sól
  • 1-2 łyżki soku z cytryny
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek EV
Wykonanie:
Kuskus wsypujemy do sporej miski i zalewamy wrzątkiem, na tyle, żeby woda przykryła kaszę. Solimy i odstawiamy pod przykryciem do momentu, aż wchłonie całą wodę.
Pomidory parzymy i obieramy ze skórki. Ogórka ścieramy na grubej tarce, odciskamy sok. Cebulę kroimy  w małą kostkę.
Jak kuskus przestygnie mieszamy go, żeby oddzielić ziarenka. Dodajemy wszystkie pozostałe składniki i mieszamy. Odstawiamy do lekkiego zmacerowania. U mnie niestety to się nie udało, sałatka została zjedzona od razu :-)


Zainspiruj się kaszą!Zielnik Kuchenny 2013

Komentarze

  1. mniam! kuskus z warzywami - pyszne!
    Pozdrawiam
    myszkagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O jadłam podobną tylko bez cytryny i bez mięty, ta wersja jest chyba wyraźniejsza, podoba mi się :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz