Mielona skórka pomarańczowa


pomarańczowy proszek na białym talerzyku
Mielona skórka pomarańczowa

 

Zima to sezon na cytrusy, często pojawiają się na naszych stołach. Przy okazji Świąt wykorzystujemy je także do naszych wypieków czy dań z mięsem. W naszej kuchni nie zawsze będzie nam potrzebna kandyzowana skórka pomarańczowa. Czasami moglibyśmy jej użyć jako przyprawy, bez dodatku cukru. Postanowiłam więc ususzyć skórki pomarańczy, a następnie je zmielić. Otrzymałam bardzo aromatyczny proszek, który nada cytrusowego aromatu nie tylko ciastom, ale także innym daniom wytrawnym, gdzie pomarańczowy smak i zapach będzie doskonale pasował.

Zachęcam do wypróbowania w domu ! W miarę jedzenia pomarańczy obrane skórki odkładałam do plastikowego woreczka i trzymałam je w lodówce. Suszyłam gdy miałam ich większą ilość. Pamiętajmy tylko o dokładnym umyciu owoców przed ich obraniem!


Inne przepisy na świąteczne przyprawy 

Na blogu znajdziecie też inne przepisy na domowe przyprawy:

Więcej inspiracji na moim Instagramie

Po więcej przepisów i kulinarnych ciekawostek zapraszam Cię na mój profil na Instagramie → https://www.instagram.com/kulinarne_przygody_gatity/. Zaobserwuj moje konto i zostań ze mną na dłużej, będzie mi miło.

 

Mielona skórka pomarańczowa


Składniki:
  • Obrana skórka  z 3 pomarańczy


mielona skórka na białym talerzyku w świąyecznym klimacie

 

Wykonanie

  • Pomarańcze przed obraniem dokładnie myjemy, a następnie parzymy wrzątkiem.
  • Małym nożykiem zdejmujemy biały miąższ ze skórki, powinna nam zostać cienka warstwa samej pomarańczowej skórki.
  • Skórkę umieszczamy w suszarce do warzyw i suszymy około 2 godzin.  
  • Jeśli nie posiadamy suszarki, skórki możemy suszyć w piekarniku w temperaturze 70 stopni.
  • Gdy skórki przestygną lekko je kruszymy i mielimy z rozdrabniaczu lub młynku do kawy.
  • Skórki przechowujemy w czystym, suchym i szczelnie zamkniętym słoiczku.






Komentarze

  1. podpatruję Twój patent, świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem zachwyconą tym sposobem na skórkę pomarańczową :)

      Usuń

Prześlij komentarz