Aromatyczne suszone jabłka



Czas robienia przetworów to nie tylko dżemy, konfitury, przeciery czy warzywa w octowych marynatach. Dla mnie to także suszenie warzyw i owoców. W tym roku na pierwszy ogień poszły jabłka, a w kolejce już czekają grzyby.  Nie podaję dokładnego czasu suszenia jabłek, bo wszystko zależy od gatunku jabłka, czy są bardzo soczyste czy nie.Ja suszyłam kosztele i w suszarce trwało to około 5 godzin.
Suszę też warzywa i robię z nich doskonałą domowa przyprawę vegetę, bez sztucznych dodatków ani zbędnych konserwantów, idealną do zup, duszonych warzyw czy mięs. Przestałam już kupować sklepowe "jarzynki".


Aromatyczne suszone jabłka
Składniki:
  • 1000 g jabłek
  • cynamon
  • mielone goździki




Wykonanie:
Jabłka dokładnie myjemy, osuszamy ręcznikiem kuchennym i kroimy w cienkie plasterki o grubości maksimum 3 mm. Jabłek nie obieramy ani nie usuwamy  z nich gniazd nasiennych.
Plasterki układamy na tackach suszarki do suszenia grzybów i owoców i delikatnie oprószamy przyprawami. Owoce suszymy przez około 4 godziny. W połowie suszenia tacki zamieniamy miejscami, to znaczy, te które były na górze przekładamy na sam dół. Ponieważ najcieplejsze powietrze jest kierowane na dół, owoce które znajdują się na dole wysuszą się szybciej.
Jeśli nie posiadamy suszarki owoce suszymy w piekarniku w temperaturze 80 stopni z lekko uchylonymi drzwiczkami.

Komentarze

  1. Proste i banalne, ale jak później dobrze takie jabłka mieć. Choćby do herbaty jabłkowej;) Czy gruszki też można suszyć?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, proste i pyszne :-).
    Tak, gruszki też można suszyć w identyczny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam jak zajadałam się takimi jabłuszkami w jesienno-zimowe wieczory u dziadków na wsi. Pyszna przekąska! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli trzeba zrobić większy zapas na zimę ;-)

      Usuń
  4. uwielbiam! muszę znowu zrobić bo mi zjedli wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz... dobrze, że Ci przypomniałam ;-).

      Usuń

Prześlij komentarz