Najprostsza tarta grzybowa


Przy okazji robienia sosu grzybowego troszkę przesadziłam z jego ilością. Musiałam go jakoś wykorzystać winny sposób, bo klasyka, czyli sos grzybowy plus kremowe pure z  ziemniaków troszkę się nam przejadło :-). Postanowiłam więc po prostu zrobić najłatwiejszą tartę,  czyli tartę na bazie gotowego ciasta francuskiego. Robi się ją łatwo, szybko i przyjemnie. Najlepsza na gorąco, ale na zimno też mi smakowała.



Najprostsza tarta grzybowa

Proporcje na formę o wymiarach 36 x 13 cm
Czas przygotowania: 50 minut

Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 2 szklanki sosu grzybowego
  • 2 jajka
  • kilka koktajlowych pomidorków



Wykonanie:
Ciasto francuskie wyjmujemy z lodówki i odkładamy na 10 minut, aby się lekko ociepliło.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Następnie wykładamy nim formę (mojej formy nie natłuszczam bo jest non-stick) zawijając nadmiar ciasta, który wystaje poza formę do wewnątrz. Ciasto nakłuwamy widelcem i podpiekamy przez około 10 minut.
Do sosu grzybowego dodajemy 2 rozkłócone jajka i masę grzybową wylewamy na podpieczone ciasto. Dekorujemy polówkami pomidorków i pieczemy przez około 20 minut, aż masa grzybowa się zetnie.
Podajemy od razu, ale tarta też jest doskonała na zimno.

Komentarze