Domowa esencja waniliowa

brazowy-plyn-w-butelce

Do tej pory korzystałam ze sklepowych zapachów waniliowych czy raczej wanilinowych.... Studiując etykietkę zobaczyłam, że poza alkoholem jest w nich sama chemia... Zaczęłam więc szukać w Internecie podpowiedzi, jak zrobić taką esencję samemu w domu. Znalazłam i dziś dzielę się tym przepisem z Wami. Tak więc teraz, oprócz domowego cukru waniliowego  mam też swoją własnoręcznie zrobioną esencję.

Na blogu znajdziecie też inne przepisy na domowe przyprawy:


Domowa esencja waniliowa

Składniki:
  • 200 ml wódki
  • 3 laski wanilii
Wykonanie:
Do wyparzonego słoika lub innego szklanego naczynia, które będzie można szczelnie zamknąć, wlewamy wódkę. Laski wanilii dzielimy na pół, a następnie kroimy wzdłuż. Nie musimy wyskrobywać nasionek.
Naczynie dokładnie zamykamy i odstawiamy na 2 miesiące w chłodne i suche miejsce, nie może to być  jednak lodówka.
Tak przygotowaną esencję możemy przechowywać bardzo długo.
Natomiast gdy zużyjemy już jej połowę, dolewamy do niej wódki i wkładamy nowe laski wanilii, nie usuwając tych starych. 



Komentarze